باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

* محمد حسین توکلی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی علوم خاک از دانشگاه شهید باهنر کرمان
* فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

* هدف: عضو وزارتخانه جهاد کشاورزی دولت صاحب الزمان(عج)

برای آشنایی با سوابق کاری بنده و اطلاعات تماس به منوی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید.

آخرین نظرات

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

پونه از گیاهان خانواده نعناعیان بوده و نام های دیگر آن نعناع آمریکائی، گیاه پشه و سبزی پودینگ است. گیاهی است از سرده نعناع و تیره لب گلی ها که له شده برگ های آن عطر بسیار زیادی دارد.

http://nargil.ir/plant/images/pic/1916/112_1Mentha%20pulegium.jpg

مصارف شناخته شده آن در آشپزی و شیرینی پزی و در طب سنتی به عنوان آرامبخش و مسکن و نیز در سقط جنین به کار می رود. اسانس آن در صنعت عطرسازی کاربرد دارد و دارای ماده سمی پولِگون است.

محمد حسین توکلی
۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۰:۲۸ ۰ نظر

سپیدار درختی برگریز است که برگ‌هایش پیش از ریزش رنگ طلائی روشن تا زرد به خود می‌گیرند. سپیدارها همچون بیدها دارای مجموعه‌ ریشه‌هایی بسیار قوی و نفوذگر هستند بنابر این آنها را نبایستی نزدیک به ساختمان‌ها و لوله‌ها کاشت.

http://nargil.ir/plant/images/pic/468/Populus%20alba244.jpg

    سطح زیرین برگ‌های سپیدار دارای کرک‌های سفیدی است و سطح فوقانی برگ ها سبز تیره است و همین اختلاف رنگ زیاد سبب می‌شود هنگام تکان خوردن برگ‌ها، به نظر برسد درخت برق می‌زند. به غیر از سطح زیرین برگ ها، جوانه ها و دانه های این درخت نیز با کرک های سفید پوشیده شده است.

محمد حسین توکلی
۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۱:۴۷ ۰ نظر

پنیر را به دلیل نوع ساختار خاصی که دارد نباید با برخی مواد غذایی خورد.
حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی و طب سنتی ایرانی با اشاره به این که پنیر یک ماده پروتئینی با تب سرد است و نباید آن را با گوجه، خیار و هندوانه که تب سرد دارند، خورد اظهار کرد: بسیاری از افراد براساس عادت همیشگی در صبحانه میان وعده‌ها پنیر را با گوجه و خیار یا هندوانه می‌خورند. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه‌ها و برخی بیماری‌ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و غیره می‌شود. به طوری که برخی از افراد پس از خوردن پنیر درچار ضعف می‌شوند این افراد باید از خوردن پنیر پرهیز کنند.


وی افزود: مصرف همزمان پنیر با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردی‌های دیگر باعث بروز عارضه‌ها و بیماری‌ها می‌شود، این امر عمر را کوتاه می‌کند. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده کنند.

یعنی برابر ۵۰ گرم پنیر، گوجه و خیار یا هندوانه از ۵۰ گرم گردو استفاده کنند.

اکبری تصریح کرد: پنیر دارای مولکول‌های پروتئینی پیچیده است و برای تجزیه شدن نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد. به همین دلیل هنگام تجزیه انرژی زیادی را از بدن دریافت می‌کند. مصرف همزمان پنیر با گوجه و خیار یا هندوانه که از مواد سرد هستند. باعث تشدید این فرآیند می‌شود.

این متخصص آسیب‌شناس و طب سنتی ایرانی در پایان گفت: بهتر است پنیر همراه مغز دانه‌هایی مانند گردو و یا خرما، کشمش و مواد گرم پرانرژی مصرف شود تا انرژی لازم را از این مواد دریافت کند. پنیر از لبنیات پرمصرف در سبد غذایی ما ایرانیان است و حذف آن امکان‌پذیر نیست پس بهتر است هنگام مصرف پنیر به نوع موادی که با آن استفاده می‌شود توجه شود تا مشکلی پیش نیاید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

محمد حسین توکلی
۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۹:۳۰ ۰ نظر

     این گیاه به عناوین دیگری چون گیاهان Firestick ، درخت فرفیون هند ، درخت مداد ، چوب در آتش و یا شیر بوش شناخته شده است.

http://nargil.ir/plant/images/pic/79/Euphorbia%20tirucalli%206.jpg

    درختچه ای است که در مناطق نیمه خشک و آب و هوای گرمسیری رشد می کند . این گونه توزیع گسترده ای در آفریقا دارد ، که در حال حاضر در شمال شرقی ، مرکزی و جنوب آفریقا به وفور یافت میشود. همچنین بومی سایر نقاط این قاره و همچنین برخی از جزایر اطراف و شبه جزیره عربستان نیز می شود.

محمد حسین توکلی
۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۹:۵۲ ۰ نظر

گشنیز یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی شناخته شده در نزد بوده و اولین گزارش ها از استفاده میوه گشنیز به منظور اهداف دارویی و اهمیت اسطوره ای آن بود که 1550 سال قبل از میلاد مسیح در لیست گیاهان دارویی پاپیروس مصرنام برده شده است، که طی برخی گزارشات یادداشت شده در مصر باستان به قدمت آن در 2500 سال قبل از میلاد مسیح اشاره شده است .

http://nargil.ir/plant/images/pic/1869/Coriandrum%20sativom707.jpg

یافته های نوشته جات گیاه شناسی قدیم دلالت بر این دارد که منشاء اولیه گشنیز، نواحی مدیترانه و خاورمیانه می باشد. مهمترین کشورهای تولید کننده گشنیز در دنیا روسیه، هند، ایتالیا، بلغارستان، اسپانیا، مراکش، هلند، پاکستان، رومانی، انگلستان، مصر و آمریکا می باشند.

محمد حسین توکلی
۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۰:۳۸ ۰ نظر

مبدأ هلو نواحی گرم چین است که در آنجا از حدود 3000 سال پیش از میلاد مسیح کشت می شده است. در حال حاضر جنگل های گسترده ای از گونه های وحشی هلو در چین وجود دارد.

هلو انجیری یا هلو دیسکی با نام علمی Prunus persica از واریته donut، نوعی از هلو است که به دلیل ظاهرش به این نام نامیده می شود.

خصوصیات گیاهشناسی:

هلو درختی است که تا 4 تا 10 متر ارتفاع رشد می کند. برگ های آن نیزه ای شکل، به طول 7 تا 16 سانتیمتر و عرض 2 تا 3 سانتیمتر و با رگبرگ های پرمانند می باشند.

گل ها در بهار و قبل از برگ ها به وجود می آیند. این گل ها منفرد یا دوتایی، به قطر 2.5 تا 3 سانتیمتر، به رنگ صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشند. 

محمد حسین توکلی
۲۰ آذر ۹۴ ، ۰۹:۳۷ ۰ نظر

1- شمشاد

 نام علمی : Buxus sempervirens 

زمان هرس: بهار، پاییز



2- جوالدوزک 

نام علمی : Catalpa speciosa

زمان هرس: آخر تابستان،زمستان


3- سدر

نام علمی : Cedrus

زمان هرس:تابستان

محمد حسین توکلی
۱۵ آذر ۹۴ ، ۰۸:۰۸ ۰ نظر

طراحی فضای سبز دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

محمد حسین توکلی
۱۳ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۹ ۰ نظر

سرو سیمین یا سرو نقره ای گونه ای از جنس Cupressus در خانواده سروها (Cupressaceae) میباشد که با نام سرو آریزونا نیز مشهور است.

این گونه بومی جنوب غربی آمریکای شمالی است و در ایالات آریزونا در کشور آمریکا فراوان است. همچنین در نیومکزیکو واقع در جنوب غربی و جنوب ایالت کالیفرنیا و کوه Chisos در غرب تگزاس و در مکزیک در منطقه Coahuila و چیهواهوا یافت می شود.


محمد حسین توکلی
۱۳ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۷ ۰ نظر

طرح ویلا

بقیه نماها در ادامه مطلب قابل مشاهده است.

محمد حسین توکلی
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۸ ۰ نظر