باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

* محمد حسین توکلی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی علوم خاک از دانشگاه شهید باهنر کرمان
* فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

* هدف: عضو وزارتخانه جهاد کشاورزی دولت صاحب الزمان(عج)

برای آشنایی با سوابق کاری بنده و اطلاعات تماس به منوی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید.

آخرین نظرات

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

ورمی کمپوست ( Vermicompost ) یا ورمی کالچر ( Vermiculture ) به فرایند استفاده از کرمها برای تجزیه مواد زاید و تبدیل آنها به کمپوست گفته میشود. تجزیه بیولوژیکی مواد زاید مانند زباله های آشپزخانه علاوه بر کاهش مشکل زباله در کره زمینه فواید زیادی برای خاک و گیاهانی که در آن پرورش داده میشوند دارد.

نیازی نیست کرمها را راضی به همکاری کنید! آنها این کار را با رضایت و اشتیاق برای شما انجام میدهند. به راحتی میتوانید در خانه خود نیز ورمی کمپوست درست کنید و تنها چیزی که برای این کار لازم دارید اضافات مواد غذایی، کاغذ خرد شده و مواد آلی دیگر و کرم است. به این ترتیب کرمها این مواد بی استفاده را به مواد مغذی به تبدیل میکنند.

یوم با موفقیت سرکوب شد.

محمد حسین توکلی
۲۶ آبان ۹۷ ، ۰۸:۰۴ ۰ نظر

به گفته کارشناسان تغذیه، نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا هم به کاهش وزن کمک می کند و هم موجب بهبود گوارش و سلامت روده ها می شود.

101 فایده شگفت انگیز «سرکه سیب»

کارشناسان توصیه می کنند مصرف مخلوط سرکه سیب و آب به عنوان یک عامل بازدارنده اشتها عمل کرده و به افراد کمک می کند تا کمتر مواد خوراکی در بین روز مصرف کنند و مقدار غذای مصرفی شان به اندازه متوسط باشد.

محمد حسین توکلی
۲۴ آبان ۹۷ ، ۰۹:۲۵ ۰ نظر

یک متخصص طب سنتی گفت: برخی دمنوش‌های گیاهی نقش موثری در کاهش و کنترل چربی خون بالا دارند.

با این گیاهان چربی خون خود را پایین بیاورید

به گزارش سلامت نیوز، وحید اسماعیلی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چربی خون بالا و مراقبت‌های تغذیه‌ای اظهار داشت: کلسترول یا به زبان عامه چربی خون بالا در حقیقت از رژیم‌های غذایی نامناسب ایجاد می‌شود.

محمد حسین توکلی
۲۳ آبان ۹۷ ، ۰۹:۱۵ ۰ نظر
به گزارش “دانشجوآزاد” مطالعات مختلف نشان داده‌ مصرف چهار فنجان چای سبز در روز می‌‌تواند به نوعی سوخت بافت چربی را تحریک کند. البته این خاصیت زیاد و چشمگیر نیست و نمی‌توان حتی برای کاهش وزن‌ کم هم روی آن حساب کرد.
خواص چای سبز برای لاغری
این روزها پرسش‌های زیادی در خصوص انواع چای مطرح می‌شود؛ این‌که تفاوت اصلی انواع چای در چیست؟ آیا چای سبز و ترش لاغر می‌کند؟ چای قرمز می‌تواند پایین‌آورنده فشار خون باشد؟
محمد حسین توکلی
۲۲ آبان ۹۷ ، ۰۹:۰۵ ۰ نظر

شاید دیده یا شنیده باشید اکثر موارد باغبانی و کاشت درخت در فصل زمستان انجام میشود. زمستان تنها برای کاشت درخت در مناطق معتدل بهترین زمان نیست بلکه در همه مناطق برای افزایش احتمال موفقیت بهتر است زمستان را برای این کار انتخاب کنید. 

درختکاری

در مناطقی که زمین در طول زمستان کاملا یخ میزند، کار کندن گودال دشوارتر میشود و بهتر است درختکاری در اواخر پاییز یا اواخر زمستان صورت بگیرد.


محمد حسین توکلی
۲۱ آبان ۹۷ ، ۰۸:۱۸ ۰ نظر

مارمولک یکی از جانوران مفید برای باغچه و دوست گیاهان است. بنابراین اگر میخواهید سلامت خاک و گیاهان خودرا حفظ یا تقویت کنید، روشهای جذب مارمولک به باغچه را یاد بگیرید.

 در صورتی که نیازهای مارمولکها را تامین کنید میتوانند در باغچه ها و فضاهای سبز شهری و روستایی نیز زندگی کنند. باغچه های در هم ریخته برای مارمولکها شرایط زندگی را فراهم میکنند. مارمولک به مکانی برای پنهان شدن و کمین کردن برای شکار طعمه و تغذیه و استراحت نیاز دارد و همچنین به پناهگاهی برای محافظت از سرمای زمستان و گرمای تابستان احتیاج دارد.

محمد حسین توکلی
۲۰ آبان ۹۷ ، ۰۹:۱۱ ۰ نظر

لیمو شیرین به علت داشتن مواد آنتی اکسیدان فراوان سبب رفع تصلب شرائین و بیماری های قلبی عروقی می شود. مصرف لیمو شیرین در زمان سرماخوردگی و گلودرد بسیارمفید است ومصرف آن درآنفولانزا وافرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند توصیه می شود چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.

لیمو شیرین


محمد حسین توکلی
۱۹ آبان ۹۷ ، ۰۹:۵۵ ۰ نظر

گیاه Adenium obesum (رز صحرایی) ، گیاهی گلدار و گوشتی از خانواده  Apocynaceae ( خرزهره ) میباشد که بومی مناطق جنوبی و شرقی آفریقا و کشور عربستان میباشد .


adenium (3)


این گیاه به علت داشتن گلهای درشت و زیبا، مقاوم بودن بسیارو نگهداری راحت ،گیاه زینتی بسیار مورد توجهی میباشد .

رز صحرایی جایزه سلطنتی باغ و باغبانی را نیز از آن خود کرده است.


گیاه آدنیوم به صورت بوته ای میباشد و مناسب برای کاشت در باغها، نگهداری در منزل و نگهداری در گلدان  به شکل بنسای میباشد.

محمد حسین توکلی
۱۶ آبان ۹۷ ، ۰۸:۳۴ ۰ نظر

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: موسیر ایرانی از گیاهان اندمیک کشور است.

گیاهی مؤثر برای متوقف کردن سلولهای سرطانی


 پروین رامک اظهار کرد: موسیر ایرانی یکی از گیاهان اندمیک ایران  است که به لحاظ خواص و مصارف خوراکی نزدیکترین گونه به سیر محسوب می‌شود.

محمد حسین توکلی
۱۴ آبان ۹۷ ، ۱۲:۳۳ ۰ نظر