باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

* محمد حسین توکلی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی علوم خاک از دانشگاه شهید باهنر کرمان
* فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

* هدف: عضو وزارتخانه جهاد کشاورزی دولت صاحب الزمان(عج)

برای آشنایی با سوابق کاری بنده و اطلاعات تماس به منوی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید.

آخرین نظرات

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

 ترخونی گیاهی چندساله بوده که اغلب واریته sativa آن عطر و طعم مخصوصی داشته و برای مصرف خوراکی کشت می شود.

http://nargil.ir/plant/images/pic/1848/%D8%AA%D8%B1%D8%AE%D9%88%D9%861.jpg

نام انگلیسی ترخون یعنی tarragon از نام فارسی آن گرفته شده است. بوی ترخون شبیه بوی انیسون بوده که در نتیجه وجود استراگول در هر دو گیاه است. استراگول علاوه بر خواص دارویی که دارد ماده ای سرطانزا بوده و سبب ناهنجاری جنین می شود.    

محمد حسین توکلی
۳۰ مهر ۹۳ ، ۲۰:۳۲ ۰ نظر

Brassica rapa rapa ( شلغم ) گیاهی 2 ساله بوده که به صورت یک ساله کاشته میشود ، متعلق به خانواده  Brassicaceae ( شب بویان ) بوده و بومی اروپا و آسیای میانه میباشد .

این گیاه اولین بار حدود 4000 سال پیش در خاور میانه کاشته شد.شلغم در قرون وسطی توسط اروپایی‌ها به مقدار زیاد مصرف می‌شد و بعدها توسط مهاجرین انگلیسی و فرانسوی به آمریکا برده شد .

امروزه این گیاه در تمامی نقاط دنیا کشت شده و مورد مصرف قرار می‌گیرد، زیرا در هر نوع خاکی به راحتی رشد کرده و مدت ماندگاری آن نیز به نسبت زیاد است.ریشه شلغم برای تغذیه انسان مورد استفاده قرار میگیرد و دارای خواص بسیار زیادی میباشد و برگهای آن توسط دامها مورد مصرف قرار میگیرد.

محمد حسین توکلی
۲۵ مهر ۹۳ ، ۱۳:۰۰ ۰ نظر

گلایل گیاهی گرمسیری از جنس Gladiolus و خانواده Iridaceae (زنبق) بومی ماداگاسکار و حبشه (اتیوپی) است که به طور گسترده ای در مناطق گرمسیری ،نیمه گرمسیری و معتدل کشت میشود. باغهای این گل در اروپای غربی بسیار رایج است.

گونه های این گیاه دارای گل سفید با یک پچ قرمز مایل به زرد و گاهی نارنجی است و نسبت به سرما مقاوم نمیباشد. برخی گیاه شناسان این گیاه را در جنس Acidanthera قرار میدهند.

محمد حسین توکلی
۲۰ مهر ۹۳ ، ۲۲:۲۶ ۰ نظر

 Neobuxbaumia Polylopha که با نام ساگوارو طلایی(Golden Saguaro) معروف است، گونه ای از کاکتوس ها میباشد که تنها در مکزیک یافت می شود و محدود به یک منطقه کوچک در ایالت Guanajuato است و در دره های با دامنه سنگ آهک رشد می کند.

Neobuxbaumia polylopha در میان مردم محلی نیز به خوبی شناخته نشده و هیچ کاربرد محلی ندارد، با این حال ، این گیاه در میان علاقه مندان به کاکتوس در دنیا محبوب است و در گلخانه ها کشت و نگهداری میشود

محمد حسین توکلی
۱۵ مهر ۹۳ ، ۲۰:۴۳ ۰ نظر

توت فرنگی همراه با تمشک از اعضای خانواده رزاسه است و هم بومی آسیا و هم آمریکا می باشد. در قرن چهاردهم در فرانسه توت فرنگی‌های وحشی از جنگل به زمین زراعتی منتقل شد و از آن به عنوان یک گیاه اهلی استفاده گردید.

گیاه همیشه سبز تا نیمه همیشه سبزی است با برگ های متناوب با گل های روزت شکل با ساقه خزنده دارای سه برگ. برگ ها به شکل تخم مرغی بوده و بسیاری از ارقام به رنگ سبز تیره هستند یا سبز مایل به زرد با کرک های سفید و دمبرگ با 40 تا 80 به رنگ سبز تیره با کرک های فراوان.

محمد حسین توکلی
۰۷ مهر ۹۳ ، ۰۷:۵۱ ۰ نظر

گل شقایق که با نام های رایج : (خشخاش ذرت، گل رز ذرت، گل خشخاش ، خشخاش فلاندر ، خشخاش قرمز ، علف هرز قرمز) شناخته میشود یک گونه گیاه گلدار از جنس Papaver و خانواده Papaveraceae بومی اروپا میباشد.

این گیاه بیشتر به عنوان علف هرز مزارع کشاورزی معرفی میشود.گل شقایق در دنیا به عنوان نمادی از سربازان کشته شده در جنگ است.

محمد حسین توکلی
۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۳:۴۲ ۰ نظر

اولین محصول گروه مهندسان کشاورزی ویونا روانه بازار شد.

البته ما جوانیم، اهل ریسک و بدون تجربه که حتما ایراداتی در ابتدای راه داریم اما همه ما معتقدیم که نباید به خود ترسی راه داد چرا که دیگر دنیا جایی برای ترسوها نخواهد داشت.



محمد حسین توکلی
۰۳ مهر ۹۳ ، ۰۸:۳۶ ۰ نظر