باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

* محمد حسین توکلی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی علوم خاک از دانشگاه شهید باهنر کرمان
* فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

* هدف: عضو وزارتخانه جهاد کشاورزی دولت صاحب الزمان(عج)

برای آشنایی با سوابق کاری بنده و اطلاعات تماس به منوی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید.

آخرین نظرات

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

 گل های به دارای پنج کاسبرگ می باشد. این گل ها خود بارورند. گل های "به" بصورت منفرد و انتهایی روی شاخه های برگدار ظاهر می گردند. میوه رسیده زردرنگ، گرد و یا به شکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و طعمی مطبوع، شیرین و یا کمی ترش دارد.

این درخت از 5-4 سالگی میوه تولید می کند و عمر آن به 50 سال می رسد. برگ های آن پوشیده از کرک و صاف، تخم مرغی یا تقریباً گرد یا بیضی نوکدار با قاعده گرد است.

محمد حسین توکلی
۲۴ آبان ۹۳ ، ۰۸:۰۰ ۰ نظر

نیلوفر ارغوانی گیاهی از جنس Ipomoea در خانواده کانولوولاسه (پیچک) بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است. این گیاه با نام هایی چون Purple و Tall و Common Morning Glory در جهان شناخته میشود.

این گیاه علفی بسیار آسان رشد است و در تابستان گلهای شیپوری آن به رنگهای متنوع آبی، ارغوانی، صورتی، سفید و ابلق ظاهر میشود که بسیار درشت و زیبا هستند.

محمد حسین توکلی
۲۱ آبان ۹۳ ، ۲۱:۱۳ ۰ نظر

هاورتیا کوپری از گیاهان چندساله در خانواده سریشیان (Xanthorrhoeaceae) و تیره فرعیAsphodeloideae بومی کیپ شرقی در آفریقای جنوبی است.

نیمه بالایی برگ ها در هاورتیا کوپری به طور معمول صورتی روشن است.

دارای 20 تا 40 برگ تا 12 سانتی متر طول میباشد که نیمی از آن در داخل خاک میباشد. این برگ ها شفاف هستند و اجازه می دهد نور به داخل گیاه نفوذ کند.

محمد حسین توکلی
۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۶:۱۵ ۰ نظر

اسم علمی avellana از Avella در ایتالیا آمده است. فندق معمولی برای تولید میوه یا به اصطلاح نات کشت می شود. کلمه hazelnut به هر گونه نات از جنس Corylus گفته می شود.

 ترکیه با تولید 625000 تن فندق، تقریبا 75% تولید جهانی فندق را از آن خویش کرده است.

خصوصیات ظاهری : فندق معمولی درختچه ای به ارتفاع 3 تا 8 متر بوده و اما می تواند به 15 متر نیز برسد. برگ ها در زمستان می ریزند (برگریز هستند).

محمد حسین توکلی
۰۸ آبان ۹۳ ، ۰۷:۵۶ ۰ نظر