باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

* محمد حسین توکلی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی علوم خاک از دانشگاه شهید باهنر کرمان
* فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

* هدف: عضو وزارتخانه جهاد کشاورزی دولت صاحب الزمان(عج)

برای آشنایی با سوابق کاری بنده و اطلاعات تماس به منوی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید.

آخرین نظرات

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

بهترین روش مصرف هر نوع کود انجام آزمون خاک و مشاوره با کارشناسان تغذیه گیاه و خاکشناسی می باشد ولی بصورت عام مصرف ورمی کمپوست محدودیتی نداشته و مقادیر پیشنهادی بصورت عمومی و تجربی مورد آزمایش قرار گرقته است و مصرف بیش از مقادیر پیشنهادی نیز باعث سوختن گیاه نمی گردد.

کود ورمی کمپوست  را بصورت های مخلوط با خاک سطحی و یا هنگام تعویض گلدان با کل خاک و یا هنگام کاشت نهال بصورت چاله ای در اطراف ریشه (چالکود) مصرف نمایید.

محمد حسین توکلی
۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۶:۴۷ ۱ نظر

کود بیولوژیک ورمی‌کمپوست:

ورمی‌کمپوست عبارتست از مدفوع کرم‌هایی که از کود دامی یا هر مواد آلی دیگر تغذیه کرده و مواد آلی را به ذرات خیلی ریز خرد می‌کنند. 

ورمی‌کمپوست نتیجه هضم طبیعی غذا در سامانه هاضمه کرم‌خاکی است و دوره رشد گیاه را بوسیله داشتن میکروارگانیسم و همچنین مواد آلی فعال و تسریع می‌نماید.


 


ورمی‌کمپوست یک کود بیوارگانیک است که بسیار نرم، سبک وزن، ترد، تمیز و بی‌بو بوده و ظاهری کم و بیش شبیه به پودر گرانوله قهوه دارد. 

کیفیت ورمی‌کمپوست به نوع غذا (محیط کشت) یا مواد زائد آلی که کرم‌ها از آن تغذیه کرده‌اند، بستگی دارد. برای مثال کرم‌ها می‌توانند مواد آلی با سلولز زیاد مانند خاک اره را هضم کرده و یک مادة اصلاح‌کنندة خاک با کیفیت پائین تولید نمایند، برعکس کرم‌ها قادرند با مواد غنی از ازت و فقیر از سلولز ورمی‌کمپوست با کیفیت عالی تولید نمایند. 

محمد حسین توکلی
۲۹ آذر ۹۳ ، ۱۷:۴۳ ۰ نظر

ضمن تشکر از همه دوستانی که بنده را لایق مشاوره می دانند باید عرض کنم به عزیزانی که بصورت عمومی نظر می گذارند در همین وبلاگ و در قسمت آخرین نظرات(پایین صفحه گوشه سمت چپ) پاسخ داده خواهد شد و از همه دوستان محترمی که بصورت خصوصی پیام می گذارند خواهشمندم حداقل یک ایمیل جهت پاسخ در اختیار حقیر قرار دهند.

باتشکر مجدد

محمد حسین توکلی
۲۶ آذر ۹۳ ، ۰۶:۴۱ ۰ نظر

گیاه  Beta vulgaris  ( چغندر قند ) ، متعلق به خانواده  Amaranthaceae  ( اسفناج ) میباشد که بومی اروپا است .این گیاه به علت داشتن خواص دارویی و خوراکی امروزه در سراسر جهان کشت میشود و مورد توجه میباشد.

چغندر قند معمولاً در آب و هوای کوهستانی از رشد و کیفیت خوبی برخوردار است و در کشور ما ایران در مناطقی چون شهرستان اقلید و شهرکرد و تربت حیدریه بالاترین سطح کشت را دارند.

محمد حسین توکلی
۲۵ آذر ۹۳ ، ۱۵:۱۲ ۰ نظر

هروقت این تصویر را می بینم دلم آشوب می شود.

کل دارایی اش همین هاست که در تصویر می بینید، از آن ها در راه حسین(ع) گذشت.

ما چه کردیم . . . 

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201412/201412121917381135.jpg

محمد حسین توکلی
۲۴ آذر ۹۳ ، ۱۱:۵۳ ۲ نظر

سیر با نام علمی (Allium sativum) گیاهی است از راسته مارچوبه‌سانان (Asparagales) از تیره نرگسیان و زیر تیره پیازیان (Alliaceae) و سرده والک .

سیر بومی آسیای مرکزی می باشد به خصوص کشورهای آسیا،ایران،افغانستان.

تاریخچه آن به شرح زیر میباشد:

به دستور خوفو، یکی از پادشاهان سلسله چهارم مصر باستان، یک پر سیر را روی بلندترین هرم جیزه حکاکی کردند. 

از این امر چنین برمی آید که مصریان به سیر جنبه الوهیت می‌دادند. سنگ نوشته‌ای که بر یکی از سنگهای اهرام مصر درباره خواص طبی و درمانی سیر باقی مانده آشکار می‌کند که هر روز صبح به کارگرانی که در بنای هرم کار می‌کردند یک پر سیر می‌خوراندند تا آنها در مقابل بیماری مصون مانده و به آنها برای ساختن چنین بنای عظیم و بلندی، دل و جرأت بخشد. 

محمد حسین توکلی
۲۱ آذر ۹۳ ، ۰۹:۱۴ ۰ نظر

فروش ویژه کود ورمی کمپوست ویونا

در بسته بندی های زیر

1.5 کیلوگرمی                              1000 تومان

3 کیلوگرمی                                 2000 تومان

5 کیلوگرمی                                3300 تومان 

10 کیلوگرمی                                6500 تومان

25 کیلوگرمی                              16500 تومان 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

تلفن تماس: 09139380317 توکلی



محمد حسین توکلی
۱۸ آذر ۹۳ ، ۱۷:۳۶ ۰ نظر

خصوصیات گیاهشناسی:

هل گیاهی علفی، چندساله و همیشه سبز است. این گیاه متعلق به تیره زنجبیل می باشد. منشأ این گیاه جنوب هند و سریلانکا گزارش شده است.

ارتفاع آن متفاوت و بین 2 تا 2.5 متر می باشد. اگرچه در برخی مناطق ارتفاع آن به 4 متر نیز می رسد. برگ های این گیاه طویل، نیزه ای شکل و به رنگ سبز تیره بوده و در ناحیه ی رگبرگ ها کم و بیش کرکدار است.

محمد حسین توکلی
۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۸:۱۷ ۱ نظر

محمد حسین توکلی
۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۹:۲۶ ۰ نظر

شنبلیه از گذشته به عنوان گیاهی دارویی مورد استفاده قرار می گرفت. بطوریکه از پیکر رویشی تازه شنبلیله سالهاست به عنوان سبزی استفاده می شود. مواد مؤثره این گیاه، کاهنده قند خون، ضد التهاب و نرم کننده است.

در فارماکوپه های معتبر از دانه های شنبلیله به عنوان دارو یاد شده و خواص درمانی آن مورد تأکید قرار گرفته.شنبلیله در سطوح وسیعی در کشورهای مراکش، اتیوپی، تونس، مصر، الجزایر و هند کشت می شود.

خصوصیات گیاهشناسی:

شنبلیله گیاهی علفی و یکساله است. منشأ این گیاه نواحی مدیترانه گزارش شده است. شنبلیله در آسیا، اوکراین و همچنین از هندوستان تا چین گسترش دارد.

تا کنون 70 گونه متعلق به جنس تریگونلا شناسایی شده است که شامل گیاهان یکساله تا چندساله می باشند. مهمترین گونه های این جنس عبارتند از: کورولا، کولیسرز، کورنیکولاتا، هاموسا، رادیاتا و فونوم گراکوم.

محمد حسین توکلی
۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۳:۴۲ ۰ نظر