باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی کارشناس مهندسی علوم خاک

باغچه مجازی

* محمد حسین توکلی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی علوم خاک از دانشگاه شهید باهنر کرمان
* فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

* هدف: عضو وزارتخانه جهاد کشاورزی دولت صاحب الزمان(عج)

برای آشنایی با سوابق کاری بنده و اطلاعات تماس به منوی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید.

آخرین نظرات

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

علائم ظاهری کمبود عناصر غذایی  در گیاه به صورت علائمی مختلف قابل مشاهده است که میتوان به مواردی چون تغییر رنگ، سوختگی، توقف رشد جوانه های انتهایی، تغییر شکل میوه ها، تفاوت در عملکرد، زودرسی، دیررسی، کوچک شدن میوه ها، نارسایی در رشد، کاهش گسترش ریشه و کاهش خاصیت انبارداری میو ه ها اشاره نمود.

محمد حسین توکلی
۱۳ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۲۱ ۰ نظر

مطالعات مختلف نشان داده‌ مصرف چهار فنجان چای سبز در روز می‌‌تواند به نوعی سوخت بافت چربی را تحریک کند. البته این خاصیت زیاد و چشمگیر نیست و نمی‌توان حتی برای کاهش وزن‌ کم هم روی آن حساب کرد.

این روزها پرسش‌های زیادی در خصوص انواع چای مطرح می‌شود؛ این‌که تفاوت اصلی انواع چای در چیست؟ آیا چای سبز و ترش لاغر می‌کند؟ چای قرمز می‌تواند پایین‌آورنده فشار خون باشد؟

خواص چای سبز برای لاغری

به ‌طورکلی، برگ‌های چای بعد از رسیدن، چیده، فرآوری (تخمیر) و خشک می‌‌شود و بسته به میزان فرآوری نوع و خواص چای فرق می‌کند. اگر برگ چای را پس از چیدن پژمرده کرده و غلتک بزنند و سپس خشک کنند، برگ چای سیاه می‌شود. اما اگر برگ‌ها را بخار دهند و سپس خشک کنند، چای سبز و اگر فرآوری ضعیف‌تر و بدون تخمیر انجام شود، چای سفید یا اورلانگ (نوعی چای تایلندی) به دست می‌آید.


محمد حسین توکلی
۰۷ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۳۳ ۰ نظر

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: موسیر ایرانی از گیاهان اندمیک کشور است.

گیاهی مؤثر برای متوقف کردن سلولهای سرطانی

 پروین رامک اظهار کرد: موسیر ایرانی یکی از گیاهان اندمیک ایران  است که به لحاظ خواص و مصارف خوراکی نزدیکترین گونه به سیر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در ایران از دیرباز موسیر دارای مصارف خوراکی متعددی بوده و به عنوان چاشنی در تهیه چاشنی، ترشی و یا معطر و ضدعفونی کردن دوغ و ماست استفاده می‌شود. همچنین در طب سنتی ایران برای درمان روماتیسم و کاهش التهاب مفاصل، هضم کننده غذا و اشتهاآور به کار برده می‌شده است.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان ادامه داد: موسیر ایرانی غنی از عناصر معدنی مانند آهن، مس، روی، منگنز و پتاسیم بوده و به لحاظ تغذیه‌ای، پیاز موسیر از ارزش بالایی برخوردار است.

وی از ترکیبات این گیاه به آلیسین اشاره کرد و گفت: این ماده به لحاظ بیولوژیکی ترکیب فعالی بوده و خاصیت باکتری‌کشی، قارچ‌کشی و ضدپارازیت بودن آن گزارش شده است. آلیسین موجود در عصاره کلروفرمی موسیر ایرانی قادر است از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی نوع Hela و Mcfv جلوگیری کند.

محمد حسین توکلی
۰۴ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۵۷ ۰ نظر

درخت اوکالیپتوس یک گونه گیاهی بومی استرالیا است که با انواع شرایط آب و هوایی سازگاری پیدا کرده و به خصوص با آب و هوای گرم کاملا راحت است. اما طراحی فضای سبز اطراف درخت اوکالیپتوس برای باغبانان و طراحان فضای سبز چالش برانگیز است. 

اطراف درخت اوکالیپتوس را خالی بگذارند یا با سنگ و صخره تزئین کنند یا میتوانند گیاهانی در زیر آن بکارند؟

اگر میخواهید چیزی زیر درخت اوکالیپتوس بکارید باید انتخاب درستی در مورد نوع گیاه داشته باشید تا به خوبی در آن محیط رشد کند.

محمد حسین توکلی
۰۱ خرداد ۹۸ ، ۰۸:۳۳ ۰ نظر