باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی

باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی

باغچه مجازی

* محمد حسین توکلی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی علوم خاک از دانشگاه شهید باهنر کرمان
* فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

* هدف: عضو وزارتخانه جهاد کشاورزی دولت صاحب الزمان(عج)

برای آشنایی با سوابق کاری بنده و اطلاعات تماس به منوی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید.

آخرین نظرات

سم مالاتیون

چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ب.ظ

مکانیسم اثر مالاتیون: 

مالاتیون حشره کش و کنه کشی است از گروه ارگانوفسفره ها با خاصیت غیر سیستمیک و اثر تماسی، گوارشی و تدخینی که توانایی آن در مهار آنزیم کولین استراز در سیستم عصبی جانوران است. چون آنزیم کولین استراز لازم برای تجزیه استیل کولین در فضای بین سیناپسی و حذف این تحریک مستمر بواسطه مالاتیون بلوکه شده است. برای اینکه این ترکیب تاثیر خود را از طریق مهار این آنزیم اعمال نماید می بایست از طریق متابولیسم اکسیداتیو فعال شود تا قادر به مهار آنزیم کولین استراز در سیستم عصبی جانوران گردد. 

موارد مصرف مالاتیون:   

مالاتیون جهت کنترل طیف وسیعی از حشرات سخت بالپوشان، ملخها، حشرات مکنده ( شته ها، شپشک ها، تریپس، مگس ها، زنجره ها و ...)، لارو پروانه ها روی محصوات مختلفی از جمله درختان میوه سردسیری دانه دار و هسته دار ( سیب و گلابی، هلو، گیلاس، آلبالو و...)، انگورو در محصولاتی نظیر صیفی جات و جالیز و گیاهان صنعتی مانند چغندرقند، ذرت، پنبه، یونجه و گیاهان زینتی مصرف می گردد. 


سازگاری و اختلاط مالاتیون: 

مالاتیون با اغلب حشره کش ها قابل اختلاط بوده، ولی با ترکیبات قلیایی و ترکیبات پایدار از نظر باقیمانده ناسازگار است. همچنین در صورت مصرف صحیح روی موارد ذکر شده خطر گیاهسوزی روی محصول ندارد ولی صیفی جات گلخانه ای، گیاهان زینتی، بعضی از واریته های سیب، گلابی، انگور و لوبیا تا حدی به این سم حساسیت دارند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی