باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی

باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی

باغچه مجازی

* محمد حسین توکلی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی علوم خاک از دانشگاه شهید باهنر کرمان
* فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

* هدف: عضو وزارتخانه جهاد کشاورزی دولت صاحب الزمان(عج)

برای آشنایی با سوابق کاری بنده و اطلاعات تماس به منوی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید.

آخرین نظرات

زرد آلو

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۱۳ ب.ظ

زردآلو عضوی از خانواده rosaceae است. مرکز تنوع زرد الو در شمال شرق چین و در نزدیکی مرز روسیه است و از انجا به غرب در سراسر آسیای میانه گسترش یافته است.

ارتفاع درخت به 6 تا 12 متر می رسد. طول عمر درخت 30-40 سال است. تاج درخت کرد یا کمی کشیده است. رنگ ساقه درخت از قهوه ای تا خاکستری است.

برگ ها گرد و تخم مرغی شکل هستند. لبه های برگ تقریبا دندانه دندانه است. دارای تک گل سفید یا صورتی با قطر 30-40 میلی متر و دارای کاسبرگ کوچک به رنگ قرمز تیره است. میوه گرد و آبدار است و رنگ ان از سفید ، زرد ، نارنجی و قرمز نارنجی تغییر می کند. دارای دانه مسطح با پوست متراکم و ممکن است تلخ یا شیرین باشد.

روغن زرد آلو جایگزین مناسبی برای روغن بادام است و کاربرد آن نرم شدن پوست است و در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت عطر سازی از ان استفاده می شود و در ساخت صابون و کرم ها نیز از آن استفاده می شود.

این میوه سرشار از ویتامین ث و آهن است. مواد مغذی موجود در زردآلو از چشم‌ها و قلب حفاظت می کنند و فیبر موجود در آن بر علیه بیماری‌ها مبارزه می کند.

زردآلو منبع غنی بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین آ ) است. زردآلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاکاروتن بیشتری هستند. مواد غذایی حاوی بتاکاروتن باعث کاهش خطر بروز بیماری های قلبی، سکته، آب مروارید و بعضی سرطان‌ها می شوند.

مقادیر بالای بتاکاروتن و لیکوپن موجود زردآلو باعث می شود غذای مفیدی برای حفظ سلامتی قلب باشد. این دو ماده بعنوان آنتی اکسیدان، از اکسیداسیون LDL- کلسترول و بروز بیماری قلبی جلوگیری می کنند. بتاکاروتن در بدن ، به ویتامین آ تبدیل می شود . پس می توان گفت زردآلو منبع غنی ویتامین آ است که در حفظ بینایی چشم موثر است و بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی جلوی تخریب سلول ها توسط رادیکال‌های آزاد را می گیرد. رادیکال های آزاد، عدسی چشم را تخریب می کنند و باعث بروز آب مروارید می شوند یا اینکه ذخیره ی خونی چشم ها را از بین برده و باعث تخریب بافت چشم می شوند.

زردآلو حاوی فیبرهای محلول در آب است. مطالعات نشان می دهد مصرف فیبرهای محلول باعث حفظ قند خون در مقدار طبیعی و کاهش کلسترول خون می‌شود. فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماری های روده‌ای جلوگیری می کند.

برگه زردآلو سرشار از پتاسیم است. مصرف مواد غنی از پتاسیم باعث تنظیم فشارخون می شود.

زردآلوی رسیده به علت دارا بودن ویتامین های گروه ب برای درمان بیماری‌های عصبی و روحی، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی، فراموشی و ... مفید است. میوه و هسته شیرین زردآلو به علت دارا بودن ویتامین ث برای تقویت بدن، رفع اختلال در رشد کودکان، جلوگیری از خونریزی لثه موثر است. به علت داشتن آهن در خون سازی موثر است.

بذر زردالو نیاز دارد 2 تا 3 ماه در محیط سرد بماند و جوانه زنی آن بسیار کند است و تا 18 ماه ممکن است طول بکشد. در زمستان آن ها را در محیط گلخانه در گلدان های مجزا قرار دهید سپس در بهار یا اوایل تابستان به بیرون منتقل کنید. برای قلمه زدن از قسمت نرم گیاه ساقه را جدا کنید و در بهار یا اوایل تابستان در یک قالب بکارید. برای خوابانیدن نیز در فصل بهار عمل کنید


: منابع  

http://fa.wikipedia.org/wiki/زردآلو

http://www.agroatlas.ru/cultural/Prunus_armeniaca_K_en.htm

http://www.botanical.com/botanical/mgmh/a/apric050.html

http://www.fruit-crops.com/apricot.html

نظرات  (۱)

۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۴۳ علیرضا صالحی نژاد
به چه زردالوهایی!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی