باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی

باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی

باغچه مجازی

* محمد حسین توکلی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی علوم خاک از دانشگاه شهید باهنر کرمان
* فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

* هدف: عضو وزارتخانه جهاد کشاورزی دولت صاحب الزمان(عج)

برای آشنایی با سوابق کاری بنده و اطلاعات تماس به منوی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید.

آخرین نظرات

آب بید - محرک ریشه زایی

پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۴۲ ب.ظ

همیشه در کنار رودخانه ها و جویبارها بیشترین درختی که بصورت خودرو دیده میشود بید است و به همه ماهیگیرها توصیه میشه وقتی در کنار رودخانه منتظر نوک زدن ماهی نشسته اند بهتر است چند شاخه به اندازه مداد از درخت بیدی که در زیر سایه ان استراحت میکنند بریده و در امتداد درخت در کنار رودخانه درخاک فرو کنند بید به همین سادگی در طبیعت میگیره و سالهای بعد سایه بهتر و بزرگتری در کنار رودخانه بوجود میاد که ماهیها نیز ان را بیشتر دوست دارند و محل مناسبتری برای ماهیگیری ایجاد شده و ماهیهای بیشتری به انجا می ایند.

علت گرفتن بید ان است که از خود یک نوع ماده ای ترشح میکند که کار هورمون رشد ریشه را انجام میدهد ما میتوانیم برای گیاهانی که ریشه ضعیفی دارند از ان استفاده کنیم.

برای این کار 10-15 شاخه بید به قطر مداد یا کمی بزرگتر به طول70-80 سانت میبریم ان را در یک سطل اب قرار داده و تا نزدیکی لبه از اب پر کرده و در محل سایه و کمی افتاب قرار میدهیم بعد از10-12 روز وقتی ریشه زدن بید شروع شد از ان اب یرای ابیاری بونسای خود استفاده میکنیم میتوانیم هر دو روز یک سوم اب را برداشته و دوباره سطل را پر کنیم تجربه خوبی است و جواب داده .

من پارسال استفاده کردم و جواب خوبی داد یک نوع دیگر اب بید فوری درست میشود اول شاخه های بید را به طول 2سانت میبریم ترجیها کج انها را در یک بطری میریزیم تانزدیکی لبه  بعد به ان اب جوش اضافه میکنیم دور ان یک عایق یا پتو یا هر چیزی که باعث شود بتدریج سرد شود میبندیم پس از 24 ساعت و هم دما شدن بامحیط با ان اب (شبیه چای کمرنک) درخت را ابیاری میکنیم این مورد را امتحان نکردم و در اینترنت دیده ام .

منبع: bonsai.persianblog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی