باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی

باغچه مجازی

وبلاگ محمد حسین توکلی

باغچه مجازی

* محمد حسین توکلی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی علوم خاک از دانشگاه شهید باهنر کرمان
* فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

* هدف: عضو وزارتخانه جهاد کشاورزی دولت صاحب الزمان(عج)

برای آشنایی با سوابق کاری بنده و اطلاعات تماس به منوی اصلی وبلاگ مراجعه نمایید.

آخرین نظرات

سرپرست بسیج مهندسین کشاورزی استان کرمان گفت: ما سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری را فراموش کرده ایم چرا که اگر مبحث اقتصاد مقامتی را سرلوحه کار قرار بدهیم قطعا تحریم ها بر اقتصاد کشور بی تاثیر خواهند شد.

 

به گزارش واحد رسانه و سایبر سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان صبح امروز جلسه هم اندیشی و تعامل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با موسسه آموزشی فناوری های کشاورزی جوانه کرمان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سرهنگ مهندس عابدین عسکرپور سرپرست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان و دکتر شیروانی مسئول آموزشگاه جوانه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد راه های همکاری های دوجانبه مطرح و بررسی گردید.


سرپرست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کرمان افزود: با توجه به خشکسالی های پیش آمده در سال های جاری در کل کشور و دغدغه ای که سپاه پاسداران و بسیج نسبت به تولید ملی و حمایت از کشاورزان زحمت کش دارند، طرح همگام با کشاورز در کل کشور در حال اجراست.

عسکرپور عنوان کرد: جلسات صورت گرفته که با حضور مسئولان مربوطه کشاورزی استان کرمان برگزار شده مصوبات خوبی در پی داشته که به مسئولین مربوطه کشوری در زمینه کشاورزی ارسال می شوند.

وی تصریح کرد: با حضور مسئولان حوزه کشاورزی استان کرمان جلسه مهمی را برگزار خواهیم کرد که با حضور استاندار محترم و با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم استان کرمان تصمیم گیری های خوبی برای کشاورزی گرفته و اجرایی شود.

مهندس عسکرپور گفت: دوستان ما در دانشگاه ها باید به همکاری بسیج بشتابند تا بتوانیم کشور و استان کرمان را از بحران خشکسالی با موفقیت عبور دهیم.

سرپرست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: دنیا و غرب ما را با مذاکرات و جلسات گفتگو برای رفع تحریم ها سرگرم کرده است.

وی اذعان کرد: ما سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری را فراموش کرده ایم چرا که اگر مبحث اقتصاد مقامتی را سرلوحه کار قرار می دادیم تحریم ها تاثیر خاصی بر اقتصاد کشور نداشت.

در ادامه دکتر شیروانی عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: دولت باید از بازوهای بالادستی خود استفاده کند و با وضع قوانین مشخص از هدررفت سرمایه های کشاورزی جلوگیری کند.

شیروانی افزود: متاسفانه کشاورزان همچنان از روش های سنتی استفاده می کنند و نباید بگذاریم این سنت های غلط را به نسل های بعدی انتقال دهند.

وی گفت: در دانشگاه ها تحقیقات خوبی در زمینه کشاورزی انجام گرفته است اما متاسفانه هیچ قدرت اجرایی در اختیار محققان کشور نیست.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید از موازی کاری ها در بخش کشاورزی جلوگیری شود تا جوانان و دانشجویان رغبت و انگیزه مناسبی برای ادامه دادن فعالیت های تحقیقاتی داشته باشند.

شیروانی با اذعان به حمایت های دولت از فعالیت های تحقیقاتی خاطرنشان کرد: بعضی از حمایت های صورت گرفته از سازمان های دانش بنیان و فعالیت های تحقیقاتی به اندازه کافی نیست و انگیزه های محققان را کم می کند.

عضو پارک علم و فناوری استان کرمان افزود: بسیج باید الگوی منسجم خاص خود را داشته باشد و در هر شهرستان پتانسیل های آن منطقه را در نظر بگیرد تا بتواند در این زمینه نیز سربلند باشد.

وی تاکید کرد: غرب با حیله های فراوان سعی دارد ما را از مسیر اصلی خارج کند و مساله هسته ای بهانه ای بیش نیست و اگر این موضوع رفع شود قطعا آن ها دنبال بهانه های بعدی خواهند رفت.

شیروانی گفت: با راه اندازی اولین آموزشگاه خصوصی کشاورزی استان کرمان و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در نظر داریم مهارت های مناسبی را به همه علاقمندان و دانشجویان کشاورزی انتقال دهیم تا پس از طی دوره های خاص بتوانند کارآفرینی کنند.


در پایان این جلسه مهندس محمد حسین توکلی مسئول رسانه و شبکه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان عنوان کرد: برگزاری کلاس های حضوری آموزش مهارت های کشاورزی در شهر کرمان و سایر شهرستان ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

توکلی عنوان کرد: باید برای روستاهای دور دست و شهرهای محروم استان کرمان و با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج دوره های مجازی مهارت افزایی ویژه کشاورزان برگزار کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل های مناسب سازمان بسیج و آموزشگاه جوانه اذعان کرد: می توان در پروژه های بسیج مهندسین کشاورزی از مربیان و کارآموزان این آموزشگاه استفاده کرد.

توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی و تجربه بسیار مناسب جوانان روستایی استان کرمان باید این توانمندی ها را به درستی در فعالیت های جهادی به کار برد.

لینک خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی